دیلی جالب

۱۳۸۹ فروردین ۲, دوشنبه

شش نکته طلایی افزایش سرعت سایت


1- عکس هایتان را در جایی غیر از سایت خودتان آپلود کنید : با افزایش تعداد بازدید کنندگان تعداد درخواست هایی که به سرور ارسال می شود نیز زیاد می شود و همین باعث هدر رفتن پهنای باند سایت شما و کاهش سرعت می شود ، اگر عکس هایتان را در سایت های میزبانی رایگان عکس آپلود کنید هم پهنای باند خیلی کمتری مصرف می کنید و هم سرعت لود شدن صفحات سایتتان بالاتر می رود.

2- شیوه نامه (Style.css) سایتتان را فشرده کنید : اغلب سایت ها از شیوه نامه ها برای ظاهر سایت خود استفاده می کنند. اگر این شیوه نامه سنگین باشد باعث کاهش سرعت لود شدن صفحات سایت می شود. می توانید کد CSS خود را فشرده کنید تا حجم آن کمتر شده و در نتیجه سرعت بیشتر شود. برای این کار می توانید از سرویس های رایگان CSS Tweak و Clean CSS استفاده کنید. این سایت ها به اسکلت کد شما دست نمی زنند و فقط کاراکتر ها یا فاصله های اضافی را پاک می کنند که به طور متوسط باعث کاهش 20 درصدی حجم شیوه نامه می شوند.

3- حجم عکس های سایتتان کم کنید : متاسفانه اغلب کاربران این اشتباه را می کنند و عکس های سایتشان را به حالت معمولی ذخیره می کنند. می توانید عکس ها را مخصوص وب ذخیره کنید تا چندین کیلوبایت از حجم آنها کم شود ، این کار در افزایش سرعت سایت تاثیر خیلی زیادی دارد. بعضی اوقات فقط با کمی بالا و پایین کردن سایه ها و شفافیت تصویر که به چشم انسان اصلآ دیده نمی شود حجم کاهش چشمگیری پیدا می کند. در فتوشاپ برای ذخیره سازی برای وب می توانید از دکمه های Control+Alt+Shift+S استفاده کنید.

4- برای عکس ها طول و ارتفاع تعیین کنید : وقتی طول و ارتفاع عکس را از قبل تعیین نمی کنید مرورگر ابتدا باید کل عکس را لود کند تا طول و ارتفاع را محاسبه کند سپس به ادامه صفحه می پردازد. ولی وقتی شما طول و ارتفاع را مشخص کنید (ست کدن تگ های height و width) مرورگر جای عکس را خالی می گذارد و بقیه صفحه را لود می کند سپس می آید سراغ عکس ها که باعث می شود بازدید کنندگان شما با متن سرگرم شوند تا عکس ها لود شوند.

5- تا جای ممکن از جاوا استفاده نکنید : بعضی از کاربران به خصوص تازه کارها علاقه شدیدی به گذاشتن جاوا اسکریپت روی سایت و وبلاگ خود دارند و فکر می کنند با این کار به کلاس و اعتبار آنها افزوده خواهد شد. در صورتی که ماجرا کاملآ بالعکس است و اسکریپت های زیاد کاربر را کلافه می کند همچنین در برخی مواقع باعث هنگ کردن مرورگر می شود.

6- درخواست های ارسالی به سرور را کاهش دهید : وقتی می خواهید سایتی را باز کنید در ازای هر اسکریپت ، عکس ، کد و… یک درخواست برای سرور ارسال می شود که هر کدام یک زمان رفت و برگشت دارند. وقتی تعداد این درخواست ها زیاد شود ثانیه های بیشتری برای بازگشت درخواست نیاز است و این سرعت را کم می کند. سعی کنید درخواست ها را از روش های مختلف از جمله ادغام اسکریپت با شیوه نامه کاهش دهید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر